De Mooiste Boodschap Is Bio

Op 1 februari 2019 startte Bionext het 3-jarig promotieprogramma Bio lekker voor je, voor de promotie van biologische producten in Nederland. Het doel is om de meerwaarde van biologische producten te laten zien en het marktaandeel te vergroten.

Het nieuwe programma is vooral bedoeld voor de fans van biologische producten die actief op zoek zijn naar informatie over milieu en gezondheid en met interesse in duurzame producten. Deze doelgroep bestaat uit bijna 20% van de Nederlandse huishoudens. Zij zijn zich nog onvoldoende bewust zijn van het grote aanbod aan biologische producten, de meerwaarde hiervan en hoe ze deze herkennen aan het Europees erkende biologische keurmerk.

De waarde van de biologische landbouw en de producten staan centraal in de campagne. Het doel is het verhogen van het marktaandeel van biologische producten van 2,5% in 2018 naar 3% in 2021. Hiervoor gebruikt Bionext nieuwe creatieve concepten en een brede communicatiemix van public relations, website, social media, winkelconcepten, evenementen en acties. De campagne is een vervolg op de 3-jarige campagne Biologisch lekker natuurlijk, die in juli 2018 afliep.

Meer over Bio lekker voor je

image-1698

Biologisch & Communicatie

Hoe kunnen we biologisch aantrekkelijk maken onder een groter publiek d.m.v. communicatie? Met kennis en ervaring uit de 3-jarige campagne Bio Lekker Voor Je en resultaten consumentenonderzoeken vatten we het samen in 7 inzichten. Lees de Greenpaper Biologisch & Communicatie: