Veelgestelde vragen CWA update

Heeft u een vraag over de wijziging van het huidige CWA naar CWA/JDS? Bekijk hieronder eerst de FAQ lijst voordat u contact opneemt met de Servicedesk van het CWA. Staat de vraag over CWA/JDS er niet bij? Mail naar CWA servicedesk. Dan kunnen we ook beoordelen om de FAQ aan te vullen. servicedesk@cwadiensten.nl / Jan Wassenaar en Paul Soeterbroek.

Wat verandert er?
De artikelgegevens voor de winkels komen niet meer uit de CWA- applicatie, maar uit de JDS-applicatie van Valk. Verder:
1) bestellen gebeurt met de I-order applicatie van Valk, in plaats van met CWAbestel
2) de webinvoer (CWAweb) wordt vervangen door Excel bestanden
3) de voorraad inventarisatie vervalt, en ook het wekelijks aanmaken van schapkaarten (CWAbestel)

Wat is de pilot?
Na een algemene test met voldoende resultaat, worden 5 pilot-winkels voorzien van de gegevens uit JDS, in 3 stappen:
1) De winkels worden in JDS ingericht, en de artikelbestanden voor de winkels worden aangemaakt en beoordeeld door het project
2) De artikelbestanden van de winkels worden beoordeeld door de betreffende winkelautomatiseerder, in overleg met de functioneel beheerder (bij hoofdkantoormodule)
3) In overleg met de winkelier zet de winkelautomatiseerder de bron van de gegevenslevering naar de winkel om van CWA naar JDS. Hiermee start een nazorgperiode door het project, tot alle bevindingen zijn opgelost

Wat wordt verwacht van de winkelier?
De bedoeling is dat de winkelier weinig werk heeft aan de nieuwe bron van artikelgegevens. Eventuele bevindingen vanuit de winkelier worden in overleg door het project opgelost. Daarnaast vragen we de winkelier om voor het bestellen de overgang te maken van CWAbestel naar
I-order. Het is nog onduidelijk of de winkelier de CWAbestel-scanners kan blijven gebruiken. We vragen de winkelier zelf een oplossing te vinden voor het vervallen van de wekelijkse schapkaarten en de voorraadinventarisatie.

Wat wordt verwacht van de leverancier?
We verwachten van de leverancier dat deze gedurende een overgangsperiode de XML-bestanden op zowel de CWA-locatie als de JDS-locatie plaatst. Voor leveranciers met handmatige invoer verwachten we dat deze een aparte Excel met artikelgegevens onderhoudt voor het CWA. Verder dient de leverancier het ontvangen van winkeliersbestellingen in te richten voor I-order.

Wat wordt verwacht van de winkelautomatiseerder?
We verwachten van de winkelautomatiseerder dat deze het in de pilot aangeleverde artikelbestand beoordeelt, en eventuele bevindingen samen met het project oplost.