Nieuws

Blog Michaël Wilde: “De mooiste boodschap is bio… Eigenlijk best logisch”

12-05-22 10:52

Laatst vroeg iemand mij “Michaël, wat is de nieuwe slogan voor biologisch, het nieuwe “biologisch … eigenlijk heel logisch”?” Een meer dan logische vraag gezien het huidige lage marktaandeel en de torenhoge ambities vanuit de EU.

Leg maar even in één pakkende zin uit waar biologisch voor staat. Voor de nieuwe 3 jarige promotiecampagne om het marktaandeel van biologisch te laten groeien, stonden we voor deze uitdaging. In één slogan vertellen dat biologische boeren met en voor de natuur werken. Dat ze holistisch te werk gaan, geïnspireerd door de principes van zorg, ecologie, gezondheid en eerlijkheid. Dat deze ondernemers onderdeel van de oplossing zijn als het gaat om de gigantische uitdagingen van vandaag zoals klimaatverandering, biodiversiteitsverlies, watervervuiling, bodemverarming en de gezondheidscrisis… Dat is zo eenvoudig nog niet!

Als het gaat om één heldere boodschap is ons grootste voordeel (namelijk ons systeemdenken), tegelijkertijd communicatief gezien ons grootste nadeel. Uiteraard hebben wij geprobeerd om toch al die voordelen te vangen in een pakkende oneliner en kwamen uit op:

  • Biologisch, De smaakvolle (bio)logische keuze voor de planeet
  • Biologisch, De gezonde, smaakvolle (bio)logische keuze voor klimaat, bodem en natuur
  • Kies voor klimaat, bodem en natuur! Kies voor biologisch!
  • Maak een verschil, kies lekker (bio)logisch!
  • Maak een verschil met je winkelmandje, kies voor gezond en lekker, kies (bio)logisch!

Zeker niet slecht, maar wellicht niet pakkend genoeg? Zo’n zin moet namelijk direct beklijven en als een muzikale oorwurm in je hoofd blijven hangen. De boodschap moet positief zijn zodat je mensen niet alleen enthousiasmeert maar ook uitnodigt om mee te doen. En toen kwam de volgende slogan uit de hoge hoed: “De mooiste boodschap is bio”

De komende tijd ga je deze slogan vaker tegenkomen als onderdeel van deze nieuwe campagne waarbij wij consumenten in de winkel willen verleiden om vaker een biologisch product te kiezen. Hier gaan wij vanaf vandaag veel meer over vertellen via onze website en onze social media kanalen… Volg ons en blijf op de hoogte over “De mooiste boodschap is bio”… Eigenlijk heel logisch toch?

Volg ons via LinkedIn, Facebook en Twitter


vind-ik-leuk(s)