Nieuws

Biologisch in de media

10-06-20 12:05

De afgelopen tijd is biologisch veel in het nieuws geweest. Zowel door Bionext als vanuit de 'Bio lekker voor je' campagne is er veel gecommuniceerd over verschillende projecten, wat voor veel media aandacht heeft gezorgd. Vanuit onze ‘brandmonitor’ hebben wij inzicht in de media aandacht die onze activiteiten hebben behaald en het aantal mensen die we bereikt hebben.


Zo hebben we bijvoorbeeld veel aandacht gekregen rondom het onderwerp ‘De Seizoenarbeiders’. Naar aanleiding van meldingen bij het Corona meldpunt heeft Bionext zich aangesloten bij Slow Food Youth Network en Nijkagro voor het initiatief 'De Seizoenarbeiders' . Dit initiatief koppelt (biologische) boeren die deze zomer extra handjes nodig hebben en jongeren die zonder werk zitten door afgelaste events aan elkaar. Het initiatief genereerde landelijk veel aandacht en werd behandeld in RTL Nieuws, Hart van Nederland, en verschillende kranten. Met deze media aandacht hebben we ongeveer 1,5 miljoen mensen bereikt.

Daarnaast hebben we veel aandacht weten te behalen rondom de publicatie van de GfK-cijfers. Dit onderzoek is gedaan in opdracht van Bionext voor de ‘Bio lekker voor je’ campagne. Zo was een van de belangrijkste conclusies uit dit rapport dat 95,1% van de huishoudens in 2019 voor biologische producten hebben gekozen. Vrijwel alle landelijke media hebben aandacht geschonken aan dit bericht. Hiermee hebben we in totaal 10,3 miljoen mensen bereikt. Dit is een heel hoog aantal mensen, wat voornamelijk behaald is door de media aandacht van nieuwsberichten op nu.nl en in verschillende grote kranten.

Ook verscheen deze maand een commercial binnen de ‘Bio lekker voor je campagne. Deze is hier te bekijken. De commercial heeft tot nu toe bijna 2 miljoen mensen bereikt. Naast de commercial zijn er ook billboards geplaats op 8 snelweglocaties. Deze billboards zullen naar schatting 2 miljoen mensen bereiken.

Tags

Nieuws

vind-ik-leuk(s)