Naar content
Image
Terug

Nieuwe campagne Bionext

Nieuwe campagne Bionext

16 jan 2019 Redactie Bionext

Op 1 februari 2019 start Bionext het 3-jarig promotieprogramma Bio lekker voor je, voor de promotie van biologische producten in Nederland. Het doel is om de meerwaarde van biologische producten te laten zien en het marktaandeel te vergroten. Deze week tekenden René van der Burg namens RVO.nl en Bavo van den Idsert namens Bionext het bijbehorende contract.

Promotie biologische producten
Het nieuwe programma is vooral bedoeld voor de fans van biologische producten die actief op zoek zijn naar informatie over milieu en gezondheid en met interesse in duurzame producten. Deze doelgroep bestaat uit bijna 20% van de Nederlandse huishoudens. Zij zijn zich nog onvoldoende bewust zijn van het grote aanbod aan biologische producten, de meerwaarde hiervan en hoe ze deze herkennen aan het Europees erkende biologische keurmerk.

Verhogen marktaandeel
De waarde van de biologische landbouw en de producten staan centraal in de campagne. Het doel is het verhogen van het marktaandeel van biologische producten van 2,5% in 2018 naar 3% in 2021. Hiervoor gebruikt Bionext nieuwe creatieve concepten en een brede communicatiemix van public relations, website, social media, winkelconcepten, evenementen en acties. De campagne is een vervolg op de 3-jarige campagne Biologisch lekker natuurlijk, die in juli 2018 afliep.

0


0 Reacties Reactie toevoegen