Nieuws

Evenement: Divers aanbod op Holland Paviljoen BIOFACH

17-04-19 10:23

Na het succes van de Bio-beurs vorige week, maakt de Nederlandse biologische sector zich weer klaar om ook internationaal te schitteren. Het Holland Paviljoen is al jaren een belangrijk uithangbord en ontmoetingsplek van de Nederlandse biologische sector op de BIOFACH. Bionext organiseert dit jaar opnieuw het Holland Paviljoen, waar een mooie mix van Nederlandse bedrijven zich presenteert op de belangrijkste internationale vakbeurs.

Het animo voor een plek op het Holland Paviljoen is groot. Het paviljoen bestaat dit jaar uit 170 m2 met in totaal 18 bedrijven. Bezoekers kunnen op het paviljoen terecht voor een divers aanbod aan Nederlandse producten variërend van champignons tot ijsjes en van soepen tot reinigingsmiddelen.

Over de BIOFACH
De BIOFACH is de wereldvakbeurs voor biologische levensmiddelen. Op de beurs komen meer dan 50.000 bezoekers en meer dan 2.900 exposanten. De BIOFACH vormt het kloppende hart van de biologische branche en biedt een vrijwel compleet overzicht van het aanbod aan biologische levensmiddelen, van grondstof tot eindproduct. Op de BIOFACH ontmoet je de belangrijke spelers van de bio-wereld, je ontdekt er alle innovaties én vindt er inspiratie.

De BIOFACH 2016 vindt dit jaar plaats van 13 t/m 16 februari 2019 in de Nürnberg Messe, Duitsland.

Deelnemers Holland Paviljoen:

  • Bionext (5-203): leading organic food cluster in The Netherlands with member companies in all organic sectors
  • Biocore (5-300): international trading company, active in the trade of organic cereals, oilseeds, pulses and by-products
  • De Smaakspecialist (5-203): develops, produces and sells organic food for international retailers. The assortment contains over 550 products, to which we add several innovations each year
  • Eco warehouse (5-203): distributor for sustainable alternatives to wraps and bags for food storage
  • Fairtrasa Holland (5-300): Fairtrasa is a distributor of Fresh Organic and Organic Fairtrade fruit for wholesale and retail
  • Fairtrasa Sustainable Food (5-300): trading company in conventional, organic and fairtrade fruit juices, purees, concentrates and frozen fruit.
  • Farm Brothers (5-203): organic (and now also VEGAN) cookies based on oats, spelt and rye. Farm Brothers wants to inform consumers about the importance of Healthy soil and turns 1000’s of hectares from degraded into healthy soil again
  • Grozette (5-203): Fresh and dried grated organic cheese
  • Kaaslust (5-206): Organic cheese from cow milk and goat milk
  • Kleinstesoepfabriek (5-206): produces and develops soups. Full, delicious, adventurous soups, inspired by far away travels, and created according to traditional methods
  • Lisa’s choice (5-203): Gluten free and vegan organic food: Granola’s, cookies, bread, pastry and cake
  • Max’s Mints (5-203): organic, 100% natural, vegan & allergen-free mints with different flavours
  • Mongozo (5-300): exotic beers
  • Nesco (5-203): organic mushrooms: white and chestnut, Portabello, Shii-take, Oyster Mushrooms and Mushroom mixes
  • NICE Fruit Pops (5-203): fresh fruit popsicles made of the tastiest organic fruit from local fruit farmers
  • Seepje (5-206): produces natural detergents and cleaning products based on the Sapindus mukorossi fruit from Nepal
  • Yogi & Yousef (5-206): Organic, 100% natural fresh dates and date products
  • Yoni(5-203): aims to revolutionize the fem care industry with their certified organic cotton tampons as well as pads and liners for both menstruation and incontinence

vind-ik-leuk(s)