Image

Campagne en Promotie

Bionext maakt zich sterk voor méér duurzame biologische voeding en landbouw. Dit doen we onder andere door het verspreiden van nieuws- en persberichten over ontwikkelingen in de biologische sector, evenementen en bijeenkomsten te organiseren, en (inter)nationale lobby.

Het Campagneteam betrekt de buitenwereld via publiekscampagnes bij de projecten die op dat moment belangrijk zijn. Op die manier komt er aandacht en geld voor het werk dat er moet gebeuren. 

Zo organiseren wij elk jaar de Bio10daagse. In 2015 werd deze promotieperiode ook georganiseerd en wist toen een stijging van de gemiddelde omzetstijging van biologische producten te realiseren van 22% ten opzichte van de voorafgaande weken. Vrijwel alle supermarkten en speciaalzaken hebben in deze periode aanbiedingen. Dit wordt ondersteund met radiospotjes, een bijlage in de Metro en social media.

Wij zijn tevens uitgever van consumentenmagazine Smaakmakend en initiatiefnemer van succesvolle campagnes als Adopteer een Kip, De grootste zaadbank van Nederland en Lekker naar de Boer waarmee we elk jaar weer honderdduizenden mensen bereiken.

Samen kunnen we zorgen dat steeds meer mensen zien dat het vanzelfsprekend is om achter biologisch te staan. Om dit te laten zien heeft Bionext, samen met haar aangesloten leden, een campagne ontwikkeld om het biologisch keurmerk meer zichtbaarheid te geven. Lees hier meer over de campagne 'Achter bio'